Ömer Evsen
Sosyal Medya ve Biz
Sosyal medya nedir?
Sosyal Medya, kullanıcısının kendi ürettiği içeriği yayınladığı ve paylaştığı online bir ağdır. Sosyal medya birçok kişi ve kurum tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bu sayede hızlı erişim kolaylaşmakta, kullanıcılar içerikleri, makaleleri, haberleri, düşünceleri, günlük yaşanan olayları, fotoğrafları sosyal medya aracılığı ile görebilmekte görüşlerini yine bu sosyal ağ ile yansıtabilmektedir. Günümüz insanının sıkça dillendirdiği sosyal medyayı en kısa şekilde tanımlamak gerekirse akla gelen ilk kavram ‘paylaşmak’ olacaktır.
Sosyal Medya ve Geleneksel Medya
Teknoloji ile yaşamımızda büyük bir yer edinen sosyal medya, diğer geleneksel medyaların yerini çoktan almaya başladı. Sosyal medya, geleneksel medya platformlarıyla kıyaslandığında sahip olduğu avantajlar sebebiyle diğer platformlardan daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. Bu nedenle kurumlar tarafından tercih edilen sosyal medya çok fazla kullanılmakta ve her geçen yıl sosyal medyaya ayrılan bütçe de daha da artış göstermektedir. Günümüzde birçok kurum sosyal ağları aktif olarak kullanıyor, sosyal ağlar sayesinde hedef kitleyle ve potansiyel kişilerle doğrudan iletişim kurabiliyor. Sağladığı avantajlar;
Reklam hedeflemesi nettir, ki yaptığımız işlerin reklamı yapılmazsa yaptığımız iş eksik kalır. Sosyal medyada artık sadece kimlik bilgilerimizi değil bununla birlikte; ziyaretlerimizi, faaliyetlerimizi, hobilerimizi, sevdiğimiz müzikleri ve hatta konumumuzu bile paylaşır hale geldik. Bu da reklam vermek isteyen ve bizi gözetleyen markalar için hedefleme yapmayı bir o kadar kolay hale dönüştürmüştür. Bir şirketin hedef kitlesinde 18-25 yaş grubu, bekar, erkek, üniversite mezunu, pop müziğe ilgi duyan kişiler olduğunu varsayarsak bu hedeflemelerin tamamını Facebook reklam hedeflemeleriyle yaparak direkt bu kişilere ulaşılabilir. Geleneksel medyanın aksine sadece bu hedeflemedeki kişilere ulaşıldığı için bu hem maliyet hem zaman tasarrufu demektir.
Sosyal medyada sık sık duyduğumuz cümle; "Eğer sosyal medya olmasaydı, şuan bir çaycı veya manav olurdum." Şöyle ki sosyal medya da herhangi bir eğitim gerekliliği bulunmamaktadır. Sosyal medyada yayın yapmak isteyen herkes yer alabilir. Sosyal medya da bu nedenle gerekli gereksiz birçok paylaşımla karşılaşırsınız. Ama sizin paylaşımlarınız medyaya güç katar.
Sosyal medya hızla gelişimini sürdürmektedir ve kendine yeni özellikler katarak çok hızlı yayılmaktadır. Facebook, Twitter, İnstagram, Threads, Google Plus, Youtube, Pinterest gibi platformlar aracılığıyla insanlar, dünya çapında iletişim ve etkileşim halindedir. Sosyal medya, kullanıcılarına herhangi bir sınırlama koymadığı herkesin söz hakkı olduğu bir platform olduğundan doğru kullanıldığında güçlü ve etkili bir konuma sahiptir.
Bu nedenle bizler de bu mecralarda bulunuyoruz. Bir noktada kendimizi pazarlıyoruz. Doğru pazarlama ve alan gücü ile birçok şeyi değiştirebiliriz. Vesselam…
Ömer Evsen
- Sosyal Medya Tavşanı
- Sosyal Medya ve Kriz Algısını Yönetmek
- Kırıcı Dilden Vazgeç CHP!
- Sendikalar ve Sosyal Medya Kullanımı
- Depremin 1. Yılında Diyanet-Sen Yine Alanlarda
- Bekleyen Sorunlar Ötelenmemeli, Çözümü Öncelenmelidir
- İsrail Lanetlidir, Gazze ve Kudüs Bizimdir
- Sosyal Medya ve Biz
- Kamuda 'Eş Durumu Tayini Mağdurları' Çözüm Bekliyor!
- Diyanet Akademisi Açıldı; Hayırlı Olsun
- Sendikal Mücadelede Yeni Bir Soluk