Ömer Evsen
Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
Küreselleşme ile birlikte yaşanan hızlı toplumsal dönüşümler toplumsal yaşamda birçok farklı alanda krizlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Özellikle teknolojik gelişmelerin hız kazanması ve gündelik yaşama entegre olmasıyla birlikte yaşanan krizler dijital ortamlara da taşınmıştır.
Sosyal medyanın giderek toplumsal yaşama ve iş hayatına entegre olmasıyla birlikte bu mecralarda yer alan krizlere karşı korunmak için kriz senaryolarının bu mecra açısından da önem kazandığını söylemek mümkündür. Bu mecraların etkileşime izin vermesi ve kullanıcıların içerik oluşturmasına imkân tanıması burada krizlerin doğal olarak ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Bundan ötürü kriz iletişim planları oluşturulurken sosyal medyanın kriz iletişiminin önemli bir parçası olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.
İletişimin bu mecralarda gerçek zamanlı olarak ortaya çıkması nedeniyle bir krizin yayılıp kitlelere ulaşması sadece dakikalar sürmektedir. Sosyal medyanın önemli bir tehdit unsuru olmasına rağmen kurumlar için sosyal medya etkileşiminin bir endişe kaynağı olması gerekmemektedir. Bunun tersine sosyal medyada kurulan iletişim, krizi yönetip durdurmak için bir araç olabilir. Bu ortamlarda doğru ve akılcı bir şekilde yapılan kriz iletişimi toplumlara, kurumlara veya bireylere fırsat sağlayabilmekte ve kaybolan itibarın kazanılmasına yardımcı olabilmektedir. Çünkü kriz anında Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya araçları koşulların anında görünümünü sağlayıp krize müdahale olanağı tanımaktadır. Bu mecralarda şeffaf ve doğru iletişimin kurulması, hedef kitleleri algı yönetimi ve manipülasyondan uzak tutmak için iyi bir yöntemdir. Ayrıca bu şekilde kriz hafifleyip güven ve itibar yeniden tesis edilebilecektir.
Etkili kriz planlarının ve iletişim süreçlerinin kurumun krizlerle başa çıkmasındaki önemine vurgu yapılan çalışmada, krizin doğru yönetildiği ve etkili iletişimi içerdiği takdirde fırsata dönüşebilecektir.
Kriz karşısında özellikle sosyal medyada tehditlerle nasıl mücadele edilebileceği ve krize karşı hedef kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurmak için gerekli beceriler üzerine odaklanmaktadır.
Bunun yanı sıra sosyal medyayı kriz iletişim stratejisine entegre etmek için kullanılacak yolların neler olduğu örneklerle anlatılmaya çalışmak gerekmektedir.
Kurumların kriz yönetimi sırasında gündelik hayatın önemli bir parçası hâline gelen ve iletişimin gerçekleştiği bir mecra olan sosyal medya araçlarını nasıl kullanması gerektiği ve bu araçların önemi üzerinde durulmak kurumlara fayda sağlayacaktır. Bu nedenle sosyal medyanın doğru okunması ve kullanılması alanda varım diyen kurumların sorumluluk alanıdır.
Diyanet-Sen olarak sosyal medyanın doğru kullanılması ve bilgi akışının sağlanması noktasında çabalarımız üst seviyededir. Yalan, yanlış yönlendirmelerle değil gerçek bilgilerle alanı beslemeye devam edeceğiz.
Vesselam …
Ömer Evsen
- Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
- Sosyal Medya Tavşanı
- Sosyal Medya ve Kriz Algısını Yönetmek
- Kırıcı Dilden Vazgeç CHP!
- Sendikalar ve Sosyal Medya Kullanımı
- Depremin 1. Yılında Diyanet-Sen Yine Alanlarda
- Bekleyen Sorunlar Ötelenmemeli, Çözümü Öncelenmelidir
- İsrail Lanetlidir, Gazze ve Kudüs Bizimdir
- Sosyal Medya ve Biz
- Kamuda 'Eş Durumu Tayini Mağdurları' Çözüm Bekliyor!
- Diyanet Akademisi Açıldı; Hayırlı Olsun
- Sendikal Mücadelede Yeni Bir Soluk